Blog

Icoon handicap

Was ik maar een bejaarde allochtone handelaar met een handicap

Eerder deze week had ik even een korte maar interessante twitterdiscussie over de structuur die je gebruikt om informatie aan te bieden aan burgers. Ik doe aan overheidscommunicatie, dus of de parallel ook vanuit een bedrijf voor klanten geldt, laat ik graag aan anderen over. Eén van de structuren die werd aanbevolen, is die van […]

2007_10_04_Italy_Umbria_Orvieto_Pozzo_di_San_Patrizio-26

Sociale media, een teletijdmachine

Er zijn veel dingen die je met sociale media kunt doen. Heel veel. Eén van de straffere toepassingen is het terugvinden van de vrienden van vroeger. Op mijn leeftijd heb je dat, vrienden van vroeger. Met mondjesmaat zie je die mensen allemaal de weg vinden naar facebook en LinkedIn. Af en toe ga ik eens […]

306512_407721609238340_1571360145_n

Wie EdgeRank begrijpt, haalt met vijf tips meer rendement uit Facebook

Elke Facebookgebruiker heeft het al gemerkt. Niet alle statusupdates van je vrienden of van de pagina’s die je volgt, komen op je prikbord. Facebook selecteert welke updates voor jou belangrijker zijn dan andere en enkel die zie je verschijnen. Dat heeft zo zijn gevolgen voor de beheerders van fanpagina’s. Zo blijkt dat de gemiddelde statusupdate […]

Logo Zwinkelen

Zwinkelen, Facebook voor lokale handelaars in Zwijndrecht

Dit is geen visietekst, geen theoretisch spinsel, maar een verhaal uit de praktijk. Lokale handelaars uit Zwijndrecht zetten hun eerste stappen in het socialemedialandschap. Dit gebeurt binnen de campagne Zwinkelen. Een promotiecampagne vanuit de gemeente en de Adviesraad Lokale Economie. Op 22 oktober leg ik alles uit tijdens het congres OpeningUp. Wie niet aanwezig was, […]

Typistes

Zijn organisaties met maildisclaimers klaar voor sociale media?

Je vindt ze nog steeds, onderaan de e-mailberichten van ambtenaren. Misschien ook bij bedrijven, maar hun berichten vinden niet zo vaak hun weg naar mij. De disclaimer, een onvriendelijke wantrouwige tekst die een organisatie verplicht toevoegt aan de uitgaande e-mailberichten van haar medewerkers. Voor een overheid aan sociale media toe is, moet ze niet eerst […]

Folders Colruyt

Wat een overheid kan leren van Colruyt

Overheden hebben indrukwekkende hoeveelheden data opgeslagen. Veel van deze gegevens gaan over burgers, wij dus. We geven die data aan de overheid omdat we iets in de plaats krijgen, toelagen of een goedkopere prijs voor de dienstverlening van de overheid.  Je zou denken dat de overheid hierdoor veel van ons weet. Knap van de overheid, […]

Photo Credit: illustir via Compfight cc

De vraag van 11 miljoen

We leven in een tijd waar een mobiele online communicatiecultuur normaal is. We kunnen alles altijd en overal, of toch veel. De overheid wil dat ook. Ze noemt het e-government. Maar e-government is technologisch moeilijk, duur en organisatorisch verstorend. Een onneembare hindernis voor veel lokale overheden. Toch zijn we groter dan we ons realiseren. Eens […]