Content is als goud op sociale media

Iedereen is een expert. Dat geldt ook voor medewerkers van bedrijven en overheden. Elke organisatie heeft massa’s content in handen. Content kun je delen. Met content kun je verbinden en kun je waardevol zijn in je netwerk. Een doelgerichte contentplanning zorgt ervoor dat je content ook echt werkt.

Het consumeren van informatie speelt een hoofdrol bij onze aanwezigheid op het internet. Hier liggen mooie kansen voor overheden en socialprofitorganisaties. Ze zitten met hun thema’s heel dicht bij het dagelijkse leven van iedereen. Je ziet dat ook aan de inhoudelijke thema’s op hun websites: “wonen”, “vrije tijd”, “werken”, “sport”, zelfs “leven”. Deze organisaties verzamelen veel content. Informatie om hun dienstverlening te kunnen realiseren, vaak ook om richting te geven aan het beleid. Zowel de maatschappelijk werker als de stedenbouwkundig ambtenaar hebben net als hun collega’s heel waardevolle content waarmee ze in de conversatie met hun doelgroepen het verschil kunnen maken. De sleutel tot succes zit in het luisteren naar de gesprekken, het identificeren van de kansen en een doelgerichte contentplanning.